Okulumuz Erasmus+ Programı Okul Eğitimi Kısa Dönemli Öğrenci ve Personel Hareketliliği kapsamında kabul edilen projesi Erasmus+ projesi ile ortağımız olan İtalya/ Salerno'da bulunan IIs De Filippis Galdi Lisesi'ne 16-23 Mayıs tarihleri arasında bir çalışma ziyareti gerçekleştirmiştir.
Projemizin genel amaçları;
-Türkiye Sıfır Atık" projesine kurum olarak katkıda bulunarak ve BM 2030 ajandasında yer alan çevre ve bireylerimizin gelişimi açısından üzerimize düşen sosyal sorumluluğumuzu yerine getirmek,
-Türk ve İtalyan kültürü arasında kültürel etkileşim oluşturmak, güncel çevre sorunları ilgili bilgilerin okulumuza kazandırılmasını sağlayarak okul- Meb- ulusötesi işbirliğini hayata geçirmek,
-Bireylerimiz üzerinde çevre bilinci ve farkındalığını oluştururken dijital trendleri etkin kullanmayı öğrenmektir.
Atıkların sıfıra indirgenmesi, geri dönüşüme gönderilmesi ve karbon ayak izimizin azaltılması konusunda üzerimize düşen en temel görev kurum bireylerimizi ve özellikle de öğrencilerimizi eğitmek, farkındalık ve sosyal sürdürülebilir çevre bilinci oluşturmaktır. 21. yy çağının gerisinde kalmayarak üzerimize düşen sorumluluğumuzu yerine getirmek, öğrencilerimizin akranlarına emsal oluşturacak şekilde davranışlar geliştirmesini sağlamak ve Avrupa'da var olan yenilikleri kurumumuza dolayısıyla ülkemize kazandırmak okulumuzun misyon ve vizyonuyla doğru orantıda ilerlemektedir. Bireyden küreselleşmeye uzanan algımızla okul olarak başlattığımız atıklarımızın geri dönüşüme kazandırılması konusundaki ihtiyacımız ve ekolojik çevre konusundaki hassasiyetimiz doğrultusunda projemizi 5 öğrencimiz Aslı Çelik, Egemen Geyik, Buğra Biliz, Büşra Sivaslıoğlu, Birsen Erbaş; okul müdürümüz Halil İbrahim Kurtal ve İngilizce öğretmenimiz Dürdane Öcal ile birlikte tamamlamış bulunmaktayız.
2023 Eğitim vizyonumuza göre müfredatların çocuklarımıza sunacağı imkânlara ilişkin en temel unsur; öğrenilen her türlü bilgi, beceri ve tutumun bir davranış olarak ortaya çıkmasının ötesinde, çocukların kendilerine ve topluma doğrudan hizmet edebilecek bir yetkinlik olarak yerleşmesidir. Becerilerin içselleşmesinde her türlü öğrenme içeriği; ilgili, ilişkili, geçirgen, analitik ve birbirini tamamlayıcı olarak tasarlanacak ve hayata geçirilecektir. Ülke olarak ihtiyacımız olan esnek ve modüler eğitimin hayata geçirilmesi konusunda projemizi bir köprü olarak görmekteyiz. Sağlanan hareketlilik sayesinde öğrencilerimiz bilinçli bireyler olarak yetiştirilirken aynı zamanda çağımızın gelişen teknolojilerine olan ilgilerini birbiriyle harmanlayarak 21.yy becerileri konusunda hayat boyu öğrenmelerini gerçekleştirecek, çevre ile ilgili farkındalık geliştirirken özellikle yayma aşamasında dijital ortamları ve teknolojik gelişmeleri oldukça aktif kullanacaklardır.